Πώς μπορεί να κινείται ένα αυτοκίνητο με turbo δίλιτρο κινητήρα 310 ίππων και κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς; Η απάντηση είναι μία: σε τρελούς ρυθμούς!

Μια απάντηση που πήραμε από πρώτο χέρι στους δρόμους, αλλά και στην πίστα της Σλοβακίας, όπου στ(ρ)ίψαμε ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Honda και που επαναπροσδιορίζει τον ορισμό ενός σύγχρονου GTi. Βλέπετε, το νέο Civic Type-R είναι ένα από τα λίγα μοντέλα που έχουν προκαλέσει τόσο μεγάλο ντόρο το τελευταίο διάστημα και από κοντά δεν έχει να κρύψει τίποτα από όσα βλέπετε στις φωτογραφίες, εκπέμποντας τεστοστερονούχα εντύπωση μέσα από την ντοπέ εμφάνιση με την εντελώς αδιάκριτη πίσω αεροτομή και τις τετραπλές μπούκες.

Η brutal εντύπωση επαληθεύτηκε όταν βρέθηκα πίσω από το κοφτό τιμόνι, με το μπάκετ κάθισμα να με σφίγγει, ενώ κάτω από τις προσταγές του δεξιού μου ποδιού είχα 310 άλογα. Συγκεκριμένα, κάτω από το καπό υπάρχει ο πρώτος σύγχρονος VTEC με σύστημα υπερτροφοδότησης. Τετρακύλινδρος, δίλιτρος και πανίσχυρος που απλώνει τη δύναμή του στις υψηλές rpm με τέτοιο τρόπο θαρρείς πως το μοτέρ είναι ατμοσφαιρικό. Το «κόκκινο» μπορεί να μη φτάνει στη στρατόσφαιρα -όπως στον VTEC του προηγούμενου Type-R-, αλλά εδώ για πρώτη φορά παντρεύεται με turbo και οι 7.000 rpm είναι ασυνήθιστα μεγάλη τιμή (για υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ).

Στην πίστα το νέο Civic Type-R επιταχύνει με δαιμονισμένο ρυθμό σαν MadCar και παρά τη μεγάλη ιπποδύναμη στους μπροστινούς τροχούς το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, σε συνδυασμό με την μπροστινή ανάρτηση «διπλού άξονα» (ουσιαστικά ένα τρικ με τη γεωμετρία των τροχών, και συγκεκριμένα του βασιλικού πείρου), εξαλείφει το «ψάρεμα» του τιμονιού με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, ενώ περιορίζει σημαντικά την υποστροφή. Ο 6άρης επιλογέας είναι πραγματικά απίστευτος στα κουμπώματά του, με το σούπερ Civic να στρίβει όπως έρχεται και το πίσω μέρος βιδωμένο (το αναφέρω για να μην απορείτε αν κάνει καλά τη δουλειά του ο ημιάκαμπτος άξονας).

Στο νέο Type-R υπάρχουν και μερικά τρικ, όπως τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, που αντιλαμβάνεσαι τι κάνουν πιέζοντας τον διακόπτη +R, αριστερά του πίνακα οργάνων. Τότε, τα όργανα κοκκινίζουν… από το κακό τους, τα αμορτισέρ σφίγγουν, το γκάζι γίνεται πιο άμεσο και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας λιγότερο δεσμευτικό (δεν απενεργοποιείται πλήρως). Το τιμόνι βαραίνει αρκετά και παραμένει αμεσότατο και με πολύ καλή πληροφόρηση.

Με το πρόγραμμα +R το νέο Type-R αναμένεται να επισφραγίσει και με τη βούλα το ρεκόρ του ταχύτερου προσθιοκίνητου παραγωγής στο Νίρμπουργκρινγκ (η πρώτη επίδοση είχε γίνει με Type-R προ-παραγωγής). Στους δημόσιους δρόμους το Type-R είναι αυτό που περιμένεις: μια πραγματική βολίδα που δύσκολα θα την προσπεράσει κάτι άλλο. Εννοείται πως το hardcore στήσιμο με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα και τις 19άρες ζάντες δεν είναι ό,τι καλύτερο για την άνεση, ενώ ο ήχος του μοτέρ διαπερνά τη μέτρια ηχομόνωση. Ε, και; Υπάρχουν αυτοκίνητα και αυτοκίνητα, τόσο brutal όμως όπως το Type-R ελάχιστα. Και, ναι, το προτιμάμε έτσι ακριβώς όπως το έφτιαξαν, επειδή δεν μπορεί όλα τα αυτοκίνητα να είναι ίδια!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.996 cc VTEC turbo
Ισχύς: 310 PS/6.500 rpm
Ροπή: 40,8 kgm/2.500-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 270 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 5,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,3 l/100 km
Εκπομπές CO2: 170 gr/km
Βάρος: 1.382 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.390/1.878/1.466 mm
Τέλη κυκλοφορίας: 382,5 ευρώ
Τιμή: εκτίμηση +40.00 ευρώ
αναμένεται στις αρχές του 2016

 

πηγη*newsauto