Μέχρι πρότινος το δίλημμα του τίτλου είχε ακαδημαϊκό ενδιαφέρον για τους περισσότερους Έλληνες λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα. 
 
Πλέον όμως με την άρση της απαγόρευσης, ο δυνητικός αγοραστής έχει ως επιλογή την αγορά αυτοκινήτου με κινητήρα πετρελαίου. Το τρέχον άρθρο έχει ως σκοπό να παρουσιάσει τους λόγους επιλογής του ενός ή του άλλου τύπου κινητήρα από μηχανολογική σκοπιά, ώστε κάποιος να σταθμίσει με μεγαλύτερη ευχέρεια τις παραμέτρους πριν την τελική απόφαση.
 
Πετρέλαιο
  • Για την ίδια παραγόμενη ισχύ με ένα βενζινοκίνητο όχημα η ροπή στρέψεως είναι από 30-70% μεγαλύτερη και επιπρόσθετα αποδίδεται χαμηλότερα στην κλίμακα των στροφών.
  • Οι κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν τα πιο προηγμένα συστήματα υπερπληρώσεως με μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως στον στρόβιλο, κάτι που μειώνει δραματικά το turbo lag, ενώ χρησιμοποιούν κατά περιπτώσεις διβάθμιες υπερπληρώσεις ακόμα και σε 4κύλινδρους κινητήρες αυξάνοντας περαιτέρω ισχύ και ροπή.
  • Ο συνδυασμός υψηλής γεωμετρικής συμπίεσης και μεγάλου βαθμού υπερπληρώσεως αυξάνει σημαντικά τον βαθμό απόδοσης και προφανώς μειώνει δραματικά κατανάλωση και ρύπους.
  • Η περίπτωση των υβριδικών diesel εισάγει πρωτόγνωρα επίπεδα οικονομίας καυσίμου και χαμηλών ρύπων.
  • Η αντοχή λόγω των βαρέων μετάλλων που χρησιμοποιούνται και λόγω του ότι οι πετρελαιοκινητήρες είναι εν γένει χαμηλόστροφοι, είναι υψηλότατη με αποτέλεσμα η μηχανή να αντέχει περισσότερα χιλιόμετρα.
  • Το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου είναι απλούστερο διότι δεν υφίστανται σπινθηριστές (μπουζί) για την έναρξη της καύσεως αφού αυτή λαμβάνει χώρα αποκλειστικά και μόνο από την τρομερή συμπίεση του αέρα στο άνω νεκρό σημείο του κινητήρα.
  • Λόγω πολύ υψηλής παραγωγής ροπής αλλά και μικρότερου εύρους στροφών οι πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούν πολύ μακριάς κλιμάκωσης κιβώτια τα οποία βοηθούν στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.
 
Βενζίνη
  • Ένας κινητήρας βενζίνης λόγω ελαφρύτερων μετάλλων επιτρέπει τη μετακίνηση του κόφτη σε υψηλότερο επίπεδο στροφών με αποτέλεσμα μεγαλύτερη συγκέντρωση ισχύος κατά περιπτώσεις.
  • Το χαμηλότερο βάρος του ανά παραγόμενο ίππο μεταβάλλει λιγότερο τις κατανομές των μαζών με αποτέλεσμα το κράτημα του αυτοκινήτου να επηρεάζεται λιγότερο σε σχέση με έναν πετρελαιοκίνητο, ειδικά στην δυσμενέστερη περίπτωση που όλα είναι μπροστά. (κινητήρας-κιβώτιο-μετάδοση)
  • Οι ταλαντώσεις, καθώς και ο θόρυβος και η τραχύτητα είναι χαμηλότερα στους βενζινοκινητήρες λόγω κυρίως της χαμηλότερης συμπίεσης του αέρα σε σχέση με τους πετρελαιοκινητήρες.
  • Η πιο προοδευτική απόδοση της ροπής καθώς και το χαμηλότερο απόλυτο ποσό της, επιτρέπει τη χρήση των πιο προηγμένων συστημάτων μεταδόσεως (πχ ξηρά διπλού συμπλέκτη).
  • Ήχος. Κυρίως στους κινητήρες φυσικής αναπνοής.
  • Το ευρύτερο φάσμα λειτουργίας καθιστά την οδήγηση κατά περιπτώσεις ευχερέστερη.
  • Κόστος κτήσεως. Ένα βενζινοκίνητο όχημα είναι φθηνότερο σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο παρόμοιας ισχύος.
 
Τι να επιλέξω;
Όπως οι περισσότερες αποφάσεις της ζωής, έτσι και η επιλογή αυτοκινήτου αποτελεί ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο. Σταθμίστε τις ανάγκες σας, λάβετε υπόψιν σας την σημαντικότατη οικονομική παράμετρο και αποφασίστε ποια χαρακτηριστικά από τον κάθε τύπο κινητήρα είναι για εσάς καθοριστικότερα. Όπως και να έχει πάντως, το γεγονός ότι εσχάτως έχουμε την πρόσθετη δυνατότητα να αγοράσουμε και πετρελαιοκίνητα οχήματα, μόνο ως θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί.
 
 
πηγη.highoctane